Articles prohibits

Una de les meravelles de les normatives és que, teòricament, existeixen per a facilitar-nos la vida. Sempre i quan aquesta no s'hagi creat de manera que quedi completament blindada de cares a futures modificacions ni un determinat grup humà s'erigeixi sectàriament com a defensors fanàtics de la normativa en qüestió.

L'altra cosa que em fascina és que, en el fons, moltes normatives provenen de la còpia i recòpia de normatives anteriors, de tal manera que aquestes "normatives primigènies" intenten encabir-se de qualsevol manera en un marc social, econòmic i polític lògicament diferent del de la nova normativa. Només cal pensar en les normatives de trànsit o els controls d'utilització de substàncies dopants en l'esport.

Tots haurem copiat i enganxat alguna vegada un text digital, i tots haurem vist com apareixen errors a causa de la descontextualització del text original. Doncs bé, és el que suposo deu haver passat amb les normatives que regulen els articles prohibits a les aeronaus. Es tracta del Reglament (CE) núm. 68/2004. Concretament, el que tinc ara mateix a les mans és el que distribueix Aeroports Espanyols i Navegació Aèria. En ell es prohibeixen les òbvies "minas y otras cargas explosivas de uso militar", "bombonas de gas", "estrellas arrojadizas", "sangre infectada" y "bastones espada", i moltes altres armes i objectes contundents que han d'aparèixer (encara que siguin repetits) a la llista d'articles prohibits. M'encanta quan la "dictadura sofisticada de la normativa" obliga a introduir conceptes que deuen estar ben traslladats, però mal traduïts, com ara el de "catapultas" i "pistolas láser". Tenint en compte que els "sables espada" també estan prohibits... Apareixeran a la llista els "sables láser"? Espero que sí.

Comments

Anonymous said…
Saps, als estats units vaig comprar un "SACA PELS DE LA CARA" (no se com es diu en rus, pero lo bo es que tenia un petit LED ( LASER, en podriem dir). El vaig pujar a dalt de l'avio juntament amb l'encenedor (pk tb fumo) i ...

Vaja, masses maletes crec.

Jo quan treballo tb em passo pel "FoLrro" certes coses.

Popular posts from this blog

Media Markt i la publicitat

Llàtzer de Tormos

Odi en funció multitasca